אז שמעת על יוגה אוירית ורצית לדעת עוד?

יופי, הגעת למקום הנכון.

מוקטן2

יוגה אוירית היא זרם חדש למדי בעולם היוגה העתיק, זרם שהתפתח לפני כעשור בארצות הבית ומשם נפוץ בהדרגה למדינות נוספות.

כמו בכל תחום, מורות שונות מדגישות מטרות ואיכויות שונות. חלקן מביאות את הפן הקרקסי והאקרובטי, חלקן מובילות לכיוון חיזוק וחיטוב.

המיעוט שבהן משתמש בערסל כדי להעצים את האפקטים שהיוגה הקלאסית מחפשת, ובראשם השקטת תנודות התודעה.

אני למדתי את השיטה הזו (אונאטה) אצל מישל דורטיניאק, שמכוונת בדיוק לשם – ללב ליבה של היוגה הקלאסית.

 

לשיטתה, השימוש בערסל מחבר אותנו לעקרונות פיזיקליים בסיסיים, שתורמים ליציבה בריאה.

או במילים פשוטות: בזכות הערסל, אנחנו יכולים להיעזר בכוח הכובד כדי ליצור אורך וריווח בין חוליות עמוד השדרה.

התלייה של כל משקל הגוף או חלקו, באופנים מגוונים, על בד שתלוי מהתקרה, פותחת אפשרויות חדשות בתירגול היוגה. השימוש בערסל תומך באסאנות הקלאסיות ותמיד נשאר דיאלוג בין התירגול על מזרון לתירגול שבו חלק מהגוף באוויר.

והמטרה העליונה נשארת העמקת האיזון המנטלי, וצלילות המבט פנימה והחוצה.

 

כתבתי על הקורס המעולה של מישל שני פוסטים, מזווית אישית:

קורס אונאטה ליוגה אוירית

פוסט ראשון

פוסט שני

עוד מידע יותר מקיף (שמיועד בעיקר למורים ליוגה) פרשתי בסדרת פוסטים מעמיקה:

מה כל כך טוב ביוגה אוירית? על יתרונות בתירגול עם ערסל

חלק ראשון

חלק שני

חלק שלישי (יפורסם בקרוב)

**************************

אשמח לענות על שאלות, בתגובות או בפרטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>